Saturday, January 11, 2014

Kawan?

semakin hari aku semakin faham.
pengertian kawan hanyalah ungkapan.
berbeza dengan erti sahabat.
yang mana berkongsi kesusahan
berkongsi kesedihan dan kegembiraan.
ungkapan kawan tak lebih dari pembantu
yang bila mana susah baru di perlukan.
tujuan aku menulis perkara ini bertujuan untuk meluahkan apa yang terpendam.
aku mempunyai ramai kawan tetapi hanya sebilangan sahaja yang menjadi sahabat di kala susah dan senang.

kita sering mendengar "perkataan kawan makan kawan". tetapi tidak pula sahabat

Pengalaman Mendewasakan

ya! Kehidupan pada masa lalu telah mengajar aku erti sebenar persahabatan.
memang tidak dapat di nafikan lagi bahawa orang yang sering melakukan kejahatan mempunyai nilai persahabat yang tinggi. walaupun mereka kurang berakhlak, tetapi mereka menghargai. 
ini adalah realiti berbanding dengan mereka yang hidup dalam kemewahan dan kesenangan(*nerd). aku berani mengatakan hal seperti ini kerana aku telah merasai dan telah aku alami. 
akhir sekali aku ingin sekali memberitahu satu perkara kepada sesiapa yang terbaca artikel ini. 

Sila Hargai Sahabat Anda!!

No comments:

Post a Comment